citrónové cakepops

cakepops

dnes si dáme recept na "cakepops" alebo po slovensky koláčiky na paličke.. v obchode kúpite hotové formy aj s paličkami na tieto koláčiky, ja som zvolila iný postup výroby guliek. ako paličky som použila farebné slamky, ktoré som si upravila na dĺžku akú som potrebovala

čo potrebuješ na cesto?
 - 75gr masla
 - 50gr cukru
 - 1 vajíčko
 - kôra z 2 citrónov
 - 1 vanilkový cukor
 - 120ml mlieka
 - 175gr hladkej múky
 - 3/4 balíčka kypriaceho prášku
 - 65gr kokosu

čo potrebuješ na krém?
 - 200gr mascarpone
 - 60gr práškového cukru
 - 100gr masla
 - 1 vanilkový cukor

 čo potrebuješ na polevu?
 - bielu čokoládu
 - maslo
(alebo bielu polevu)

aký je postup?
 - maslo, vajíčka, cukor, kôru z citrónov a vanilkový cukor vymiešaj. pridaj mlieko, múku, kypriaci prášok a kokos. vypracuj cesto, daj na plech a peč pri 180°C asi 30minút. sleduj si cesto, môže byť upečené aj skôr.
cesto si nechaj vychladiť a potom ho rozdrob do misky. zo surovín na krém si vymiešaj hladký krém a zmiešaj s rozdrobeným cestom. keď ti vznikne jedna masa, daj ju do chladničky, asi na dve hodiny.
sprav si bielu polevu (roztop bielu čokoládu s maslom).
z cesta tvaruj guličky, napichni do nich paličku alebo slamku a namoč do polevy.
ozdobiť môžeš už podľa vlastnej fantázie, ja som použila marcipánové kvetinky a strieborné guličky

Dobrú chuť!

Komentáre